Діагностувальна робота. 5 клас
Україна і я. Рідна природа
1 варіант
1. Вкажіть роки життя Тараса Шевченка:
А 1817- 1864
Б 1814- 1861
В 1917- 1964
Г 1914 – 1961
2.
Вкажіть, який це тип римування даного уривка:
Синьо-жовтий
прапор
Процвіта над нами,
Наче синє небо
В полі над житами.
А. перехресне
Б. суміжне
В. кільцеве
Г. до жодного
3. Визначте художній засіб: « І світ ясний, невечерній, Тихо засіяє…»
А. метафора
Б. епітет
В. порівняння
Г. персоніфікація.
4. Хто започаткував моду на носіння вишиванки?
А. Леся Українка.
Б. Олена Пчілка.
В. Оксана Іваненко.
Г. Павло Тичина.
5. У якому творі відображено реальні події ?
А Оксана Іваненко «Цвітарінь»
Б Микола Вінграновський «Гусенятко»
В Марія Морозенко «Вірність Хатіко»
Г Олександр Олесь «Микита Кожум’яка»
6. Мариністична поезія – це поезія про:
А село Б
місто В гори Г море
7. Події твору Марії Морозено "Хатіко"
відбуваються
А. в Україні Б. у Франції В. в Японії Г. у Канаді
8. Художники, які малюють море – це…
А. портретисти
Б. пейзажисти
В. мариністи
Г. класики
9. Встановіть відповідність
Тема твору
Назва твору
1.
Зображення вірності та
дружби А «Цвітарінь»
О.Іваненко
між людиною і твариною;
2.
Зображення почуття
відповідальності, Б «Вірність Хатіко» М. Морозенко
обов’язку, турботи, любові;
3.
Зображення прояву допомоги,
порятунку В
«Шевченкова верба» Б. Лепкий
у критичній ситуації;
4.
Зображення туги за рідним
домом, Г «Гусенятко»
М.Вінграновський
місцем, де народився
10. Відновіть послідовність подій казки «Цвітарінь» та
запишіть.
- Шуліка розганяє пташок.
- Вилізли ведмежата з барлога, борюкались і бавились.
- Тук-тук!.. – тихенько застукало на горішній вітці.
- Цві у ведмежому
барлозі.
- Цві та Рінь увечері
розповідають матері сьогоднішні новини.
- Останніми відлетіли
журавлі та дикі гуси.
Діагностувальна робота. 5 клас
Україна і я. Рідна природа
2 варіант
1. З якого твору уривок:
Обніміте ж, брати мої,
Найменшого брата –
Нехай мати усміхнеться,
Заплакана мати….
А. Тарас Шевченко "Учітеся, читайте..."
Б. Богдан Лепкий "Шевченкова верба"
В. Тарас Шевченко "Зоре моя вечірняя..."
Г. Галина Кирпа "Мова моя"
2. Вкажіть,
який це тип римування даного уривка:
Мов жалується, що весна.
Сади цвітуть на Україні,
Вона ж сумує тут одна
Посеред дикої пустині.
А. перехресне
Б. суміжне
В. кільцеве
Г. до жодного
3.
Визначте художній засіб: « Хай схитнеться - Жито усміхнеться…»
А. метафора
Б. епітет В. порівняння Г. персоніфікація.
4.
"Поле синє, як льон"; "дитя гарне, як
мак"; "очі ясні, як день" - це приклади ...
А. метафора Б. епітет В. порівняння Г. персоніфікація.
5. Чому гусак вирішив, що в чужі краї полетить гуска, а
він лишиться з найменшим гусеням в оповіданні "Гусенятко"?
А. Бо вона не виживе взимку
Б. Бо гусеня дуже звикло до тата-гусака
В. Бо в гусака було багато справ
Г. Бо гуска була найстаршою і мала вести за собою табун.
6. ...і звідти висунулися дві малесенькі кумедні
голівки...
з якого твору цей уривок
?
А. "Цвітарінь" Б. "Гусенятко" В. "Вірність Хатіко"
7. Скільки років чекав Хатіко свого господаря?
А. 15 Б. 10
В. 5 Г. 20
8. Опис природи в художньому творі — це
А. портрет Б. пейзаж В. метафора Г. ідея
9. Встановіть відповідність
Тема твору
Назва твору
1. Зображення
вірності та дружби
А «Цвітарінь» О.Іваненко
між людиною і твариною;
2. Зображення
почуття відповідальності,
Б «Вірність Хатіко» М. Морозенко
обов’язку, турботи, любові;
3. Зображення
прояву допомоги, порятунку В «Шевченкова верба» Б. Лепкий
у критичній ситуації;
4. Зображення
туги за рідним домом,
Г «Гусенятко» М.Вінграновський.
10. Відновіть послідовність подій оповідання «Гусенятко» та запишіть.
- З відльотом табуна гусак раптом відчув, як ніч раптом
поважчала.
- Гусенятко,
сидячи на бочці, побачило, як до нього йшов сірий тато.
- Гусенятко
розплющило очі – і народилося.
- Гуска зі
старшими дітьми відлітає у вирій.
- Баржа розлучає гусенятко
з татом.
- Гусак біля ГЕС.
Немає коментарів:
Дописати коментар