понеділок, 23 березня 2020 р.

Займенник. 6 клас


Картка «Займенник»
1. Перепишіть речення, ставлячи подані в дужках займенники в потрібну форму. Визначте їх особу, число та відмінок.
1. Ти не повернувся, а криниця за (ти) плакала. (М. Аронець) 2. У (я) пісня є, і є у (я) мрія, із (вони) старості не буду знати я. (В. Сосюра) 3. Нехай в лице (я) осінній вітер віє… (В. Сосюра) 4.Гаряче полум’я століття щодня (ми) спалює лице. (Я. Савченко)  5. Так думай, щоб потім не довелося (ти) переробляти. 6. Час не кінь: (він) не підженеш і не зупиниш.


2. Робота з текстом (вибірково-розподільний диктант)
• Прочитати текст. Дібрати до нього такий заголовок, щоб він містив займенник. Виписати спочатку всі особові займенники, потім — інших груп за значенням. Визначити відмінки займенників.
   На великій перерві мене покликали в учительську.
   Іду коридором, а якась невидима сила тягне мене назад. І все ж таки я відчинив двері до учительської. Тут, окрім Марії Степанівни та мами, був і директор школи. І коли я побачив його, то трохи оговтався.
   Наш директор — дуже добрий. У нього й вигляд якийсь не директорський.
Звуть його Євграф Євграфович. А ми, учні, поза очі називаємо його Географ Географович, бо він у нас викладає географію (За Д. Ткачем).


Картка «Займенник»
1. Перепишіть речення, ставлячи подані в дужках займенники в потрібну форму. Визначте їх особу, число та відмінок.
1. Ти не повернувся, а криниця за (ти) плакала. (М. Аронець) 2. У (я) пісня є, і є у (я) мрія, із (вони) старості не буду знати я. (В. Сосюра) 3. Нехай в лице (я) осінній вітер віє… (В. Сосюра) 4.Гаряче полум’я століття щодня (ми) спалює лице. (Я. Савченко)  5. Так думай, щоб потім не довелося (ти) переробляти. 6. Час не кінь: (він) не підженеш і не зупиниш.
2. Робота з текстом (вибірково-розподільний диктант)
• Прочитати текст. Дібрати до нього такий заголовок, щоб він містив займенник. Виписати спочатку всі особові займенники, потім — інших груп за значенням. Визначити відмінки займенників.
   На великій перерві мене покликали в учительську.
   Іду коридором, а якась невидима сила тягне мене назад. І все ж таки я відчинив двері до учительської. Тут, окрім Марії Степанівни та мами, був і директор школи. І коли я побачив його, то трохи оговтався.
   Наш директор — дуже добрий. У нього й вигляд якийсь не директорський.
Звуть його Євграф Євграфович. А ми, учні, поза очі називаємо його Географ Географович, бо він у нас викладає географію (За Д. Ткачем).


Картка «Займенник»
1. Перепишіть речення, ставлячи подані в дужках займенники в потрібну форму. Визначте їх особу, число та відмінок.
1. Ти не повернувся, а криниця за (ти) плакала. (М. Аронець) 2. У (я) пісня є, і є у (я) мрія, із (вони) старості не буду знати я. (В. Сосюра) 3. Нехай в лице (я) осінній вітер віє… (В. Сосюра) 4.Гаряче полум’я століття щодня (ми) спалює лице. (Я. Савченко)  5. Так думай, щоб потім не довелося (ти) переробляти. 6. Час не кінь: (він) не підженеш і не зупиниш.

2. Робота з текстом (вибірково-розподільний диктант)
• Прочитати текст. Дібрати до нього такий заголовок, щоб він містив займенник. Виписати спочатку всі особові займенники, потім — інших груп за значенням. Визначити відмінки займенників.
   На великій перерві мене покликали в учительську.
   Іду коридором, а якась невидима сила тягне мене назад. І все ж таки я відчинив двері до учительської. Тут, окрім Марії Степанівни та мами, був і директор школи. І коли я побачив його, то трохи оговтався.
   Наш директор — дуже добрий. У нього й вигляд якийсь не директорський.
Звуть його Євграф Євграфович. А ми, учні, поза очі називаємо його Географ Географович, бо він у нас викладає географію (За Д. Ткачем).


Немає коментарів:

Дописати коментар