Картка «Займенник»
1. Перепишіть
речення, ставлячи подані в дужках займенники в потрібну форму. Визначте їх
особу, число та відмінок.
1. Ти не
повернувся, а криниця за (ти) плакала. (М. Аронець) 2.
У (я) пісня є, і є у (я) мрія, із (вони)
старості не буду знати я. (В. Сосюра) 3. Нехай в лице (я) осінній вітер віє… (В. Сосюра)
4.Гаряче полум’я
століття щодня (ми) спалює лице. (Я. Савченко) 5. Так думай, щоб потім не довелося (ти) переробляти. 6. Час не
кінь: (він) не підженеш і не зупиниш.
2. Робота з текстом
(вибірково-розподільний диктант)
• Прочитати текст. Дібрати до нього такий заголовок,
щоб він містив займенник. Виписати спочатку всі особові займенники, потім —
інших груп за значенням. Визначити відмінки займенників.
На великій перерві мене
покликали в учительську.
Іду коридором, а якась
невидима сила тягне мене назад. І все ж таки я відчинив двері до учительської.
Тут, окрім Марії Степанівни та мами, був і директор школи. І коли я побачив
його, то трохи оговтався.
Наш директор — дуже добрий.
У нього й вигляд якийсь не директорський.
Звуть його Євграф Євграфович. А ми, учні, поза очі називаємо його Географ
Географович, бо він у нас викладає географію (За Д. Ткачем).
Картка «Займенник»
1. Перепишіть
речення, ставлячи подані в дужках займенники в потрібну форму. Визначте їх
особу, число та відмінок.
1. Ти не
повернувся, а криниця за (ти) плакала. (М. Аронець) 2.
У (я) пісня є, і є у (я) мрія, із (вони)
старості не буду знати я. (В. Сосюра) 3. Нехай в лице (я) осінній вітер віє… (В. Сосюра)
4.Гаряче полум’я
століття щодня (ми) спалює лице. (Я. Савченко) 5. Так думай, щоб потім не довелося (ти) переробляти. 6. Час не
кінь: (він) не підженеш і не зупиниш.
2. Робота з текстом
(вибірково-розподільний диктант)
• Прочитати текст. Дібрати до нього такий заголовок,
щоб він містив займенник. Виписати спочатку всі особові займенники, потім —
інших груп за значенням. Визначити відмінки займенників.
На великій перерві мене
покликали в учительську.
Іду коридором, а якась
невидима сила тягне мене назад. І все ж таки я відчинив двері до учительської.
Тут, окрім Марії Степанівни та мами, був і директор школи. І коли я побачив
його, то трохи оговтався.
Наш директор — дуже добрий.
У нього й вигляд якийсь не директорський.
Звуть його Євграф Євграфович. А ми, учні, поза очі називаємо його Географ
Географович, бо він у нас викладає географію (За Д. Ткачем).
Картка «Займенник»
1. Перепишіть
речення, ставлячи подані в дужках займенники в потрібну форму. Визначте їх
особу, число та відмінок.
1. Ти не
повернувся, а криниця за (ти) плакала. (М. Аронець) 2.
У (я) пісня є, і є у (я) мрія, із (вони)
старості не буду знати я. (В. Сосюра) 3. Нехай в лице (я) осінній вітер віє… (В. Сосюра)
4.Гаряче полум’я
століття щодня (ми) спалює лице. (Я. Савченко) 5. Так думай, щоб потім не довелося (ти) переробляти. 6. Час не
кінь: (він) не підженеш і не зупиниш.
2. Робота з текстом
(вибірково-розподільний диктант)
• Прочитати текст. Дібрати до нього такий заголовок,
щоб він містив займенник. Виписати спочатку всі особові займенники, потім —
інших груп за значенням. Визначити відмінки займенників.
На великій перерві мене
покликали в учительську.
Іду коридором, а якась
невидима сила тягне мене назад. І все ж таки я відчинив двері до учительської.
Тут, окрім Марії Степанівни та мами, був і директор школи. І коли я побачив
його, то трохи оговтався.
Наш директор — дуже добрий.
У нього й вигляд якийсь не директорський.
Звуть його Євграф Євграфович. А ми, учні, поза очі називаємо його Географ
Географович, бо він у нас викладає географію (За Д. Ткачем).
Немає коментарів:
Дописати коментар