вівторок, 21 березня 2023 р.

5 клас. Тренувальні вправи. Означення

 

Картка для 5 класу. Означення

Завдання 1. Списати речення. Підкреслити граматичну основу та означення. У дужках після речення записати  речення поширене чи ні.


1.Прийшла довгождана весна.

2.Олександра  була бідна.

3.Зеленню вкрилася земля.

4.Зелена стрічка звисає на волоссі.

5.Ожили широкі степи.

6.Ми любимо українську землю.

7.Війнуло сонцем і медом.

8. Учні писали та читали.


 

Завдання 2. Прочитати, на місці крапок уставляючи дібрані з довідок означення. Записати утворені речення. З’ясувати,  якими частинами мови їх виражено.

  

На Дніпрі я мав  …  куточок. Тут я любив вудити рибу.  Навколо росли  осики і … верби. Далі йшов … дубняк. Місцями траплялись … берези, … груші.  Дерева відбивались у … воді, … глибині річки.  Берег заріс … кущами верболозу. На … березі  лежали … луки.

Скільки разів я захоплювався … красою … ранку! Скільки через це я прогавив .. рибин і … рибок! Як же я люблю  красу   … ранків, що розпочинаються … співом! Як люблю ці … дні…

За О. Копиленком.

Довідка.

Затишний (свій); похилі (кучеряві); густий; білокорі (стрункі); дикі; прозорій (блискучій); зеленій; буйними;  другому (протилежному); рівні; невимовною; осіннього; великих; дрібних; теплих; пташиним; осінні.

 

Завдання 3. Спишіть речення. Підкресліть граматичну основу та другорядні члени речення.

Блакить мою душу обвіяла. (П. Тичина.) Підносяться до світла і добра мої думки. (Д. Павличко.) Правічну думу думають ліси.  Зронило сонце бурштинову краплю. (Л. Костенко.) І найменший волос свою тінь кидає. (Народна творчість)

Немає коментарів:

Дописати коментар